ZIELONA SZKOŁA

23 maja 2022 roku kl. IV i V wraz z opiekunami wybrali się na Zieloną Szkołę. W tym roku nasz kierunek to Morze Bałtyckie. Zanim jednak dojechaliśmy do celu, pierwszego dnia odwiedziliśmy Toruń. Zwiedziliśmy wraz z przewodnikiem Katedrę Świętych Janów, Krzywą Wieżę, spacerowaliśmy po Rynku, zobaczyliśmy również Ratusz. Podziwialiśmy pozostałości Zamku Krzyżackiego oraz Pomnik Mikołaja Kopernika. Pierwszy dzień w Sztutowie żegnaliśmy pięknym zachodem słońca na bałtyckiej plaży…

Drugiego dnia naszego pobytu na Zielonej Szkole udaliśmy się do urokliwego Gdańska. Zwiedziliśmy Kościół Mariacki, szliśmy Ulicą Mariacką. Przechodziliśmy przez Złotą i Zieloną Bramę. Zobaczyliśmy Fontannę Neptuna, udaliśmy się na spacer deptakiem nadwodnym, który zwie się Długie Pobrzeże, oraz przechadzaliśmy się najbardziej reprezentacyjną ulicą Gdańska – Długim Targiem. Odwiedziliśmy również pomnik historii Westerplatte – symbol odwagi, honoru i bohaterstwa, a także bólu i cierpień. Zwieńczeniem tego dnia był relaks na basenie.

W środę – trzeciego dnia naszej Zielonej Szkoły udaliśmy się do Gdyni. Pierwszym punktem na liście dzisiejszej wycieczki było Akwarium Gdyńskie, w którym podziwialiśmy i oglądaliśmy różne gatunki ryb i zwierząt zamieszkujących głębiny mórz i oceanów. Odwiedziliśmy Skwer Kościuszki, następnie odbyliśmy rejs statkiem z Gdyni do Sopotu. Spacerowaliśmy po słynnym sopockim molo oraz po ulicy zwanej Monciakiem. Po powrocie do hotelu jeszcze mieliśmy siły uczestniczyć w zawodach pływackich i w turnieju piłki nożnej.